דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרצאות וימי גיבוש- השקעה שמחזירה את עצמה 

מאת    [ 15/09/2009 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3056 פעמים ]

מביני עניין טוענים: העובדים שלכם אוהבים ימי גיבוש, הרצאות, כייף ומסיבות? תנו להם, זה שווה לכם. ימי גיבוש הם דבר המוכיח את עצמו כיעיל גם לעובדים גם לחברה. אחרי יום גיבוש נעים ואטרקטיבי חוזרים העובדים לעבודה במשנה מרץ, שמחה, וכוחות מחודשים. מה שמחזיר לחברה בתוספת ריבית הן את עלותו של יום הגיבוש והן את הפסד הזמן בו לא התקדמו העובדים בעבודתם. איך נראה יום גיבוש: יום גיבוש יכול להיערך באולם ההרצאות והישיבות של העסק, או בחיק הטבע. ארוחה קלה או כבדה תמיד מוסיפה לאווירה, מפטפטים קצת, הבוס פותח בברכות ולעיתים בסיכום הישגיו האחרונים של העסק, ומה אז? הרצאות. הרצאה מלאת עניין ממלאת את יום הגיבוש בתוכן ומוסיפה לו הרבה כבוד, זמן איכות והנאה. אז איך תבחרו הרצאות לימי גיבוש? ננסה לענות על שאלה זו בשורות הבאות....

 

הרצאות בימי גיבוש אינם כלי לקידום העובדים

 

ראשית כל, כאשר אתם בוחרים הרצאות לימי גיבוש, זכרו כי באופן ישיר יום הגיבוש מיועד להנאת העובדים. (באופן עקיף הוא מיועד להנאת החברה..) אל תבחרו בנושאים שמשרתים את האינטרסים שלכם כמו: איך ליעל את תהליך העבודה, או איך לנהל דיונים בצורה אפקטיבית. בחרו בנושא נטרלי שאינו קשור בשום קשר לעבודה. כמו: בישול ואפיה, עריכת שולחן, קיפולי מפיונים, מפגשים עם סופרים, צילום, סיפורים אישיים וכד'. אם תירצו תוכלו גם להביא הרצאות לצורכי התייעלות בעבודה, אך את זה תעשו במסגרות של קורסים וסדנאות. אליהם מגיע העובד מלוא האוזן קשבת ומתוך מטרה ללמוד ולהתקדם.

 

 

תן הרצאות שמדברות אל העובדים

 

 

שנית, יש להתאים הרצאות לקהל היעד. אם העובדים שלכם כוללים בעיקר נשים, הביאו הרצאות המיועדות יותר לנשים. אם הם גברים הביאו הרצאות המתאימות לגברים. התאימו את ההרצאות גם לגיל העובדים, לרקע שלהם ולשכבת המעמד והאינטליגנציה. נשים נמשכות יותר לענייני מטבח, פסיכולוגיה ורגש. גברים יחבבו יותר הרצאות על מסחר בשוק ההון, על ספורט, ועל מדעים שונים כמו: אקולוגיה, בוטניקה או אופטיקה. (מה תעשו אם הצוות שלכם הוא "חצי חצי"? חפשו נושאים שהמעיינים את כולם, יש גם כאלה...) עובדים צעירים שסיימו צבא אתמול, בוודאי מתעניינים בתחומים השונים מנושאים המעניינים עובדים בוגרים, נשואים ובעלי משפחות. ואם מדובר בעובדים בני המעמד התחתון נעדרי השכלה, לא יהיה חכם להביא להם הרצאות על פיסיקה למשל.. יש שפע של הרצאות, ים של נושאים מעניינים ושפע מרצים, כך שאינכם עשויים להיתקל בבעיות.

 

הרצאות וכמה הצעות

 

ועוד שתי הצעות נחמדות: באפשרותכם לתת לעובדים לבחור איזה הרצאות מעניינות אותם. ערכו הצבעה קולקטיבית באמצעות המייל או באמצעות קלפי. זה ייתן לעובדים תחושה ששומעים אותם ויהווה מעין תמריץ לקראת יום הגיבוש. ועוד רעיון: יש מבין העובדים שלכם הרבה מוכשרים שבאפשרותם להיות תחת תפקיד של מרצה. לא? תנו להם מידי פעם להעביר הרצאות על נושאים שונים איתם הם נפגשו/התעסקו במהלך חייהם. מניסיון, זה יוצר אווירה אמיתית של גיבוש. והערה אחרונה: הרצאות בימי הגיבוש נועדו גם עבורך, כבוס או כאיש משאבי אנוש ופעילות חברה. אז אל תשכח ליהנות..

מידע נוסף רלוונטי על הרצאות ותהליך יחסי ציבור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב